Worst flight ever!

21 september 2015
Om 6 uur 's morgens ging de wekker al, tijd om op te staan! De laatste weken zijn voorbij gevlogen en ik mag alweer vertrekken naar m'n geliefde Orlando. Ontzettend veel zin in! Ik kleed me snel aan, neem een klein ontbijtje en pak de laatste spullen in. Alles staat klaar om te vertrekken en rond 7 uur zit ik met vaders in de auto onderweg naar Schiphol. Daar kom ik weer lekker op tijd aan en ben 1 van de eerste om in te checken. Of nou ja inchecken, ik was online al ingecheckt en moest alleen m'n koffer inchecken. Zo gezegd zo gedaan en met 15kg op de teller heb ik dat toch mooi gedaan. Ik neem altijd teveel spullen mee! En met de rare weersvoorspellingen heb ik toch voor de zekerheid iets met lange mouwen meegenomen. Maar goed.. ingecheckt en wel maak ik nog een rondje op Schiphol Plaza om wat dollars te halen en wat lekkers te halen voor onderweg. Ik kan de chocolade kruidnoten niet laten liggen. Heerlijk Sinterklaas snoepgoed onderweg naar de Halloween vakantie!



Met alles op zak loop ik naar de douane en mag voor het eerst gebruik maken van het nieuwe systeem. Dit ziet er erg mooi uit en het loopt als een trein. Ook al was de rij vrij lang, ik heb niet lang hoeven te wachten. Lekker snel door de douane heen en ik loop naar de gate, want het is al bijna tijd om te gaan boarden. Ik zit op rij 10 en mag al snel aan boord. Ideaal! Iets minder ideaal zijn de krappe stoelen van American Airways. Ik zit niet lekker, het eten krijgen we gelijk na vertrek al op schoot geworpen en is niet te vreten en tot overmaat van ramp is er ook geen entertainment aan boord. Alsof ik een busreis maak, want er zijn alleen tv-schermen in het midden van het gangpad die ik maar half kan zien. Het valt niet te volgen en ik probeer maar een beetje te slapen. Dat wil helaas niet lukken en het zijn 8,5 lange uren. Doodmoe kom ik aan op Philadelphia Airport en ben daar snel uit het vliegtuig. Bij Customs & Immigrations staat een lange rij en het duurt even voordat ik aan de beurt bent. Ik stress hem alweer, want we waren al later aangekomen op Philly ( geboortestad van P!nk !! ) en ik moet m'n tweede vlucht halen! Gelukkig valt het uiteindelijk mee en na de douane check ik m'n koffer in voor de volgende vlucht en moet nog eens door de tassencontrole. Uiteindelijk heb ik nog zo'n 20 minuten de tijd voor m'n volgende vlucht vertrekt. Gelukkig is de gate dichtbij en heb ik zelfs nog de tijd om even wat lekkers te halen bij Dunkin' Donuts. Ik zie dat ze een Reese's Peanutbutter Square hebben en die wil ik maar al te graag proeven. Héérlijk !!



Ik mag weer snel aan boord van de volgende vlucht naar Orlando. Ik zit op rij 4 en dat is de eerste economy rij. Zo zit er dus niemand voor me en kan ik lekker languit liggen en even m'n ogen sluiten. Zodra we de lucht in zijn val ik in slaap en vlak voor de landing word ik wakker. Dat had ik wel even nodig. Het is maar een uurtje vliegen naar Charlotte Airport, waar we volgens planning een technische stop hebben. Alleen is het geen technische stop, het is gewoon een plek om over te stappen. Iedereen moet het vliegtuig weer uit en ik ben vrijwel de enige die weer aan boord gaat van hetzelfde vliegtuig. Gelukkig zit ik weer op dezelfde stoel en kan ik ook bij deze korte vlucht m'n benen strekken en even slapen. Twee korte vluchten achter de rug, een lange ellendige vlucht en zodra er werd omgeroepen 'Welcome to Orlando' schrik ik wakker en is de vermoeidheid verdwenen. Wat is het fijn om weer terug te zijn! Ik ben snel uit het vliegtuig en pak de monorail naar de kofferband. Hier sta ik zo'n 3 kwartier te wachten en ben nog als 1 van de weinigen over. Lichtelijke paniek gaat er nu door me heen, dat kan er ook nog wel bij. Ik wil m'n koffer, ik wil naar m'n hotel en ik wil slapen! De kofferband wordt stil gezet en alle koffers zijn uit het vliegtuig. Ik werd steeds nerveuzer en loop maar even naar de bagage service van American Airlines. Daar stond gelukkig m'n koffer al op me te wachten. Die had blijkbaar al een vlucht eerder gepakt dan mij. Wat een opluchting!



Inmiddels ben ik al zo'n 20 uur wakker en de vermoeidheid is weer helemaal terug. Bij de Mears Shuttle Service scan ik m'n reservering en krijg ik tickets voor de 2 shuttles. Eentje nu naar m'n hotel en voor volgende week terug. Ideale service en niet eens zo duur. Ik moet een klein half uurtje wachten tot de shuttle er is en mag er bij de 3e stop uit. Het is nu half 11 's avonds en ik ben kapot. Bij m'n hotel aangekomen zit Jenn al op me te wachten en zodra ik ben ingechekt, opgefrist en de kamer heb bekeken, lopen we naar Denny's verderop. Hoe moe ik ook ben, een vakantie in Amerika moet begonnen worden met een lekkere burger en een portie seasoned fries bij Denny's. Ik hoef vast niet te zeggen dat het weer heerlijk was. I just love Denny's! We praten gezellig bij en maken plannen voor de aankomende week, dan gaan we griezelen bij Jack, eten met de Minions en een drankje doen bij de nieuwe Tiki Bar in WDW. Het wordt een mooie trip! Laten we de ellendige reis maar snel vergeten. Onderweg naar het hotel haal ik nog wat flesjes drinken bij Walgreens en staan we te kwijlen bij al het Halloween candy. Van de week ga ik daar vast nog wel even wat halen haha. Voor nu neem ik alleen een zakje candycorns mee. De HorrorHoliday is begonnen! Het is tegen twaalven als ik weer op de hotelkamer ben aangekomen en duik gelijk m'n nest in. Nu ben ik al 24 uur op en het duurt niet lang voor ik in slaap val. Prima bedje bij de Floridian Express! Zzzzz..




1 opmerking:

  1. De vluchten maar snel vergeten. Het grote genieten kan beginnen. We lezen mee vanuit een koud nederland.

    BeantwoordenVerwijderen